Aktualizacja do Android 10

Szanowni Państwo. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie:

https://source.android.com/devices/tech/config/device-identifiers

od wersji Android 10 twórcy oprogramowania zostali pozbawieni przez firmę Google (właściciela systemu Android) możliwości odczytywanie jakiegokolwiek numeru unikalnego urządzenia (jak IMEI, numer seryjny, itd.). Jedynym unikatowym oznaczeniem urządzenia dostępnym dla programistów stał się klucz ANDROID_ID generowany przez system operacyjny na podstawie klucza aplikacji, informacji o użytkowniku oraz informacji o urządzeniu:

https://developer.android.com/reference/android/provider/Settings.Secure#ANDROID_ID

Firma Google nie gwarantuje jednak niezmienności tego klucza, w szczególności po resecie urządzenia (przywróceniu do ustawień fabrycznych).

W związku z powyższym aplikacja eSale, zarejestrowana pierwotnie na urządzeniach z systemem Android 9 i wcześniejszym, po aktualizacji do Android 10 przechodzi w tryb DEMO z uwagi na brak możliwości odczytania numeru unikatowego (IMEI, numer seryjny, itd.), a w konsekwencji niemożność weryfikacji wydanej wcześniej licencji. Sytuacja taka nie wynika z błędów programistycznych twórców oprogramowania lecz (nieuzasadnionych racjonalnie) zmian w polityce prywatności systemu Android narzuconych przez firmę Google.

UWAGA! Jeśli aplikacja eSale po aktualizacji systemu podczas uruchamiana poprosi o wybór trybu dalszej pracy: STANDARD lub B2B należy koniecznie wybrać tryb STANDARD!  

Konsekwencją tej zmiany jest konieczność przerejestrowania aplikacji eSale po aktualizacji systemu Android na urządzeniu mobilnym z wersji 9 lub starszej na wersję 10 lub nowszą. Dla przeprowadzenia procesu przerejestrowania potrzebujemy otrzymać od użytkownika eSale dotychczasowy numer seryjny urządzenia oraz nowy (po aktualizacji systemu).

Nowy numer seryjny należy odczytać wchodząc na głównym ekranie aplikacji w MENU (trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu) a następnie wybierając O PROGRAMIE i przechodząc do punktu NUMER SERYJNY w sekcji LICENCJA.            

Stary numer seryjny (lub kod aktywacyjny) należy odczytać z ostatniego pliku OK utworzonego przez urządzenie podczas wysyłania danych. W tym celu na komputerze stacjonarnym (w firmie) na którym zainstalowane jest oprogramowanie serwerowe firmy MAYER SC (eSync+eConn) należy przejść do katalogu FTP (zazwyczaj na dysku C lub D), następnie podkatalogu ESALE, w nim do podkatalogu zgodnego z oznaczeniem handlowca (np. PPC1, AK1, itp.) a następnie ARC, FROMPPC i tam do ostatniego na liście (najmłodszego) katalogu wymiany danych (np.: 20201201124528). Należy otworzyć plik  o nazwie OK (małymi literami) wybierając opcję otwarcia Notatnikiem i odczytać jego drugą linijkę, która zawiera dotychczasowy kod aktywacyjny.

Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy, jednak problem nie wynikł z winy producenta aplikacji eSale lecz (jak wcześniej opisano) zmian w systemie operacyjnym Android.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pozostałe aktualności i informacje:
Aktualizacja 3.2.9
Aktualizacja poprawiajace porawiajaca pomniejsze bledy w aplikacji