Programy antywirusowe

eSuite i programy antywirusowe

Programy antywirusowe coraz częściej zaczynają wykrywać fałszywe zagrożenia ze strony różnych elementów systemu eSuite. Są to zupełnie bezpodstawne i nie posiadające żadnego racjonalnego uzasadnienia wnioski. Zapewniamy, że nasze oprogramowanie w chwili instalacji jest w 100% wolne od wszelkich wirusów i innych podobnych zagrożeń.  

Niestety, programy antywirusowe podejmując (fałszywe) „działania naprawcze” usuwają bardzo często elementy systemu eSuite lub przenoszą je do kwarantanny. Skutkiem tego oprogramowanie przestaje częściowo lub całkowicie działać, co w konsekwencji prowadzi do braku możliwości synchronizacji (wymiany danych) pomiędzy aplikacją mobilna eSale i systemem ERP wykorzystywanym przez klientów. W takiej sytuacji przywrócenie funkcjonalności wymaga odzyskania przeniesionych do kwarantanny plików (o ile tam się znajdują), lub przeinstalowania całości systemu eSuite (co może wiązać się z dodatkowymi kosztami).  

W związku z tym zalecamy rozważne dobieranie oprogramowania antywirusowego oraz zlecanie jego instalacji oraz konfiguracji osobom posiadającym stosowną wiedzę i doświadczenie. W szczególności zalecamy wykluczenie ze skanowania katalogów wykorzystywanych przez centralny eSuite:

  • Katalog „MSC” będący podkatalogiem „Program Files” lub „Program Files (x86)” na którymś z dysków (zazwyczaj jest to „C:” lub „D:”)
  • Katalog „FTP” znajdujący się bezpośrednio na którymś z dysków (zazwyczaj jest to „C:” lub „D:”)

Informujemy jednocześnie, że skutki nieuzasadnionej interwencji programów antywirusowych nie są objęte serwisem firmy MAYER (ani powdrożeniowym ani na podstawie umowy).